AVVS
Lid worden?

Wil je schieten en lid worden?

We zijn zelf enthousiaste schutters en laten serieuze belangstellenden graag kennismaken met de schietsport.  Dat doen we middels een introductie avond, die is wel echt bedoeld voor mensen die serieus overwegen lid te worden. En al is zo'n avond supergaaf, het is niet bedoeld om een leuk avondje uit te hebben.

Bij de aanmelding maken we onderscheid tussen ervaren en onervaren schutters.

Je bent ervaren als je:

• Al in het bezit bent van een wapenverlof
  • overstapt van een andere vereniging en een KNSA-pas hebt
  • niet meer dan 5 jaar geleden lid bent geweest van een schietvereniging
  • een opleiding en regelmatige training hebt gehad via je werk bij defensie of de politie

Voor ervaren schutters hebben we nog  plaats.  Veel schutters stappen naar ons over vanwege de gemoedelijke sfeer, het makkelijke contact met het bestuur en de 100 meterbaan met transport. Je kunt je hieronder aanmelden en dan krijg je van ons een introductie-avond waarop we je de gebruiken en regeltjes van de club bijbrengen. Daarna word je aspirantlid,  indien nodig na overleg van een VOG. Je mag dan met verenigingswapens zelfstandig de baan op. Na een half jaar volgt een ballotagegesprek en daarna ben je lid.

Voor aspirantleden zonder schietervaring hebben we een opleidingstraject opgesteld. Als dat met succes is afgelegd volgt een examen en daarna mag je zelfstandig met een kleinkaliber verenigingswapen de baan op. De opleiding vraagt veel tijd en inspanning van onze trainers. Dit zijn allemaal vrijwilligers die dit zonder beloning doen. Omdat het opleiden veel tijd vraagt kunnen we maar een beperkt aantal nieuwe leden per jaar aan.

Jammer genoeg krijgen we ook aanmeldingen zo van: "leuk, dat wil ik ook wel eens doen". Helaas hebben we dan geen plaats voor je.  We krijgen veel aanmeldingen en zijn de afgelopen periode flink gegroeid. Daar zijn we heel blij mee maar het legt ook veel druk op onze vrijwilligers.  Ben je echt serieus, dan ben je van harte welkom en ontvangen we je met open armen. Ben je niet van plan om serieus lid te worden, kijk dan vooral ergens anders. Nog  één niet onbelangrijk dingetje; om lid te kunnen worden van een schietvereniging moet je een Verklaring van Onbesproken Gedrag moeten kunnen overleggen. Zonder een VOG kun je niet lid worden van een schietvereniging.

Hieronder kun je zien zien of we op het moment plaats hebben voor leden zonder ervaring. Hou deze pagina in de gaten, wie het eerst aanmeldt komt het eerste aan de beurt. Als je het contactformulier invult hoor je van ons en spreken we een datum voor de introductie met je af.

Je moet op deze avond een ID meenemen, de kosten zijn € 50,-- per persoon.  Als je vervolgens lid wordt krijg je € 35,-- korting op het lidmaatschap. S.v.p. contant betalen want we hebben geen pinapparaat.

UPDATE: aanmeldingen zonder ervaring zijn weer welkom vanaf 15 juni 2024.

Ik ben onervaren

Sorry, onze instructeurs zijn op het moment allemaal bezet en druk bezig met het opleiden van nieuwe leden. Op 15-06-2024 kunnen we weer nieuwe leden aannemen. Check s.v.p. tegen die tijd deze pagina.

Ik ben een ervaren schutter

• je hebt een verlof
  • je bent lid (geweest) van een schietvereniging
  • je werkt bij politie of defensie