De Club

AVVS staat voor Amsterdamse Vereniging van Sportschutters. Wat doen we dan in Heerhugowaard? We zijn in 1974 begonnen in het centrum van Amsterdam. Later zijn we verhuisd naar Amsterdam West waar we konden beschikken over 50 meter banen. De meeste leden waren woonachtig boven Amsterdam waardoor we een aantal jaren geleden hebben besloten om te verhuizen naar Heerhugowaard waar we onderdak vonden in het gebouw van SV de Heerhugowaard.

Wij zijn een kleine vereniging waarbij gezelligheid, persoonlijk contact en een ontspannen manier van de schietsport bedrijven bovenaan staan.
Onze leden vormen een gevarieerd gezelschap; van timmerman tot orthodontist, van 15 tot 80 jaar en van recreatieve schutter tot meerdere wedstrijdschutters. Wil je een keer schieten met een racegun? Of met een musket? Of wil je schietadvies van een Nederlands kampioen? Bij ons kan dat want elkaar helpen, adviseren en plezier in de sport hebben staan centraal.

Wij beschikken over twee schietbanen. Een pistoolbaan waar tot 25 meter geschoten kan worden en een 100 meter baan. Beide banen zijn voorzien van automatische transporten. Onze schietlokatie is de enige in Noord-Holland met zo'n honderd meterbaan.

We zijn elke donderdagavond geopend van 19.30 tot 22.30 uur.