AVVS

Uitnodiging zwart kruit wedstrijd in Hoogeveen

15-01-2024 | Evenementen

Uitnodiging zwart kruit wedstrijd in Hoogeveen

District kampioenschap Historische Wapens 2024 voor district 1, tevens een open ranking wedstrijd 25 & 50 meter disciplines

De open ranking wedstrijd wordt georganiseerd door S.V. de Vrijheid Hoogeveen, in samenwerking met DTC-HW op zondag 11 februari 2024 bij:
S.V. de Vrijheid Hoogeveen, Achteromsedijk 8c, 7903 TL Hoogeveen

Individuele onderdelen:
25 meter onderdelen: Colt, Cominazzo O/R, Kuchenreuter O/R, Mariëtte, Tanzutsu O/R, Twigg, Webley Kuchenreuter in categorieën
50 meter onderdelen: Dreyse, Hizadai O/R, Lamarmora O/R, Miquelet O/R, Pennsylvania O/R, Pope, Tanegashima O/R, Vetterli O/R, Pope en Vetterli R in categorieën
Daarnaast is het mogelijk om Pope en Dreyse opgelegd te schieten, deze disciplines zijn alleen als u valt onder de veteranen klasse. U dient tijdens het schieten van deze discipline zelf zorg te dragen voor een degelijke steun. U schiet eerst de niet opgelegde serie en dan de opgelegde serie. Aangezien het gaat om een pilot wordt hiervoor geen ranking toegekend.

Korpsen
25 meter onderdelen: Adams, Boutet, Egg, Forsyth, Kunimoto, Peter Longo, Stevens, Wogdon
50 meter onderdelen: Enfield, Gustav Adolf, Halikko, Hibuta, Hinowa, Kossuth, Nagashino, Nobunaga, Pforzheim, Sommerda, Walpole.

De inschrijvingen dienen bij voorkeur persoonlijk per e-mail te geschieden, met opgave van voorkeur van tijdstip. Het inschrijfgeld bedraagt voor de 1e of enige onderdeel 9,00 euro, voor elk volgend onderdeel 8,00 euro.
Inschrijven mailen naar dtchw.d1@gmail.com We ontvangen graag bij uw inschrijving: nummer KNSA-licentie, geboortedatum, voor – en achternaam, e-mailadres en het nummer en de naam van de vereniging waarvoor je uitkomt.
Vermeld bij je inschrijving duidelijk of je met je eigen wapen of met het wapen van een collega-schutter aan een of meerdere wedstrijdonderdelen deelneemt. Hiermee wordt voorkomen dat twee schutters, die met een wapen schieten, gelijktijdig worden ingedeeld.
De baanindeling wordt een week voorafgaand aan de wedstrijd gemaild naar het emailadres dat ook door jou is gebruikt om je op te geven voor de wedstrijd. Dat betekent dat inschrijvingen na 4 februari 2024 alleen gehonoreerd kunnen worden als er plaats is.

Graag aandacht voor het volgende:
• U dient een geldige KNSA-licentie te tonen.
• Het is verplicht een (bescherm)bril te dragen.
• Er moet geladen worden vanuit containers bij voorladers.
• Er wordt alleen met zwartkruit geschoten.
• Wapenkeuring zal op de schietstand worden uitgevoerd.

Voor reglementen;
https://www.knsa.nl/de-knsa/wet-en-regelgeving/schiet-en-wedstrijdreglementen/knsa/ en https://mlaic.org/wp-content/uploads/2021/01/MLAIC-Rules-202012.pdf
Deelname aan deze wedstrijd uitsluitend mogelijk met wapens welke zijn toegelaten in de betreffende discipline. Heeft u twijfels of het wapen waarmee u deelt wilt nemen aan de wedstrijd voldoet aan de eisen voor die betreffende discipline kunt u voorafgaand aan de wedstrijd contact op nemen door een mail te sturen naar bovenstaand email adres.

Met vriendelijke groet, Mede namens de andere leden van de DTC, Sandra Schonewille Voorzitter