Nieuwe training voor beginners

18-02-2022

Nieuwe training voor beginners

We krijgen veel aanvragen van mensen die sportschutter willen worden. Het duurde vaak lang voordat ze uitgenodigd werden voor een introductieavond. De simpele reden is dat we een kleine club zijn en het aantal mensen dat nieuwe schutters kan begeleiden beperkt is. Maarrrr, we zouden geen AVVS zijn als we niet zouden werken aan een oplossing en die hebben we nu voor elkaar.

Onze gecertificeerde KNSA basistrainers hebben een opleidingstraject opgezet. Hiermee kan een doorsnee aspirantlid na vijf lessen zelfstandig functioneren en veilig de baan op. Tijdens de laatste ALV hebben zes leden zich aangemeld om opgeleid te worden tot AVVS-trainer. Hierdoor hebben we straks een groep van 8 trainers om nieuwe leden te begeleiden.

Het hele traject omvat:

• Aanmelding via website
  • Introductieavond
  • Aanvraag VOG - Inleveren VOG (Je kunt alleen sportschutter worden als je een Verklaring Omtrent Gedrag kunt overleggen)
  • Start aspirant lidmaatschap
  • 4 lessen (meer indien nodig)
  • Examen
  • Volledig lidmaatschap

Om dit allemaal goed te kunnen monitoren hebben we een digitale leerlingvolgmodule laten bouwen. Hiermee houdt de trainer een goed overzicht op de voortgang en progressie van de aspirant.

Dit is natuurlijk maar een eerste stap om een goede sportschutter te worden. De basistechnieken zijn aangeleerd en dan komt het erop aan te oefenen en te verbeteren....