Kleiduiven schieten

18-02-2022

Kleiduiven schieten

Geen duiven, maar ronde bordjes van gebakken klei, die door een werpmachine de lucht ingeslingerd worden. Die bordjes in de lucht proberen te raken met een hagelgeweer is moeilijk, maar prachtig mooie sport!

SV AVVS is geen kleiduiven vereniging maar we hebben een aantal leden die deze sport regelmatig beoefenen op buitenbanen elders in het land. We willen graag iedereen gelegenheid geven om eens een keertje kennis te maken met kleiduiven schieten. Daarom organiseren we elk jaar op een zaterdag in mei/juni een clubwedstrijd op een kleiduiven baan. Nieuwelingen worden dan begeleid door instructeurs zodat ze met een topgevoel naar huis toe kunnen omdat ze er een aantal uit de lucht hebben geschoten. En zoals het bij AVVS hoort, is er natuurlijk genoeg gelegenheid om gezellig bij te praten en wat te drinken of eten na de wedstrijd.

Ook dit jaar gaan we weer een kleiduivenwedstrijd organiseren, watch this space!

En.... het duurt even  voordat je dit kan...