KAMPIOENEN!!!

07-02-2023 | Algemeen

KAMPIOENEN!!!

We hebben een aantal top wedstrijdschutters in ons clubje!  Arjan  is Nederlands Kampioen Action Shooting zowel in de open klasse als in de standaard klasse geworden. Gefeliciteerd! Leon heeft een prima resultaat neergelegd door tweede te worden, eveneens in zowel open als standaard klasse. Dus twee AVVS schutters in de top drie van Nederland, proficiat!

Van de ASN website: Action Shooting Nederland is opgericht op 29-2-2004 als organisatie. De doelstelling van de ASN is het in het leven houden van een inmiddels al vele jaren bestaande staal competitie. De deelnemende verenigingen organiseren meerdere malen per jaar een laagdrempelige wedstrijd, waarbij het de bedoeling is om zo snel mogelijk een aantal stalen doelen omver te schieten. Indien een vereniging geen stalen doelen heeft, en toch een wedstrijd wil organiseren, mogen de stalen doelen eventueel vervangen worden door bowlingpins. De opstelling van de doelen kunnen per wedstrijd variëren van vorm, of aantal. Een drietal magazijnen of speedloaders en een grootkaliber pistool of revolver zijn eigenlijk al voldoende om eens deel te nemen aan een ASN wedstrijd. Je hoeft dus geen ASN lid te zijn om een keertje mee te doen. ASN kent  4 verschillen klassen, te weten: Open kaliber Pistool (OKP), Standaard Kaliber Pistool (SKP), Open Kaliber Revolver (OKR), en Standaard Kaliber Revolver (SKR).