Ga ook sportschieten!

19-07-2021 | Algemeen

Ga ook sportschieten!

Sportschieten kun je op vele niveaus beoefenen, recreatief of serieus punten schieten en meedoen aan wedstrijden. Voor welke versie je ook kiest, sportschieten is altijd dikke fun!

Wij willen graag zoveel mogelijk mensen in contact brengen met deze toch wat onbekendere sport. Helaas bestaan er veel misverstanden over. Hoe vaak trekken mensen hun wenkbrauwen niet op als ze horen dat je schiet omdat ze het associeren met geweld of andere nare dingen die ze in de krant lezen. De werkelijkheid is totaal anders! Als sportschutter en als wapenbezitter heb je een grote verantwoordelijkheid en die wordt ook gecontroleerd door de overheid. Je moet van onbesproken gedrag zijn en dat ook blijven. Sportschieten geeft je een betere concentratie en veel wat er geschreven en gezegd is over de Japanse boogschietkunst geldt ook voor schieten. Als je techniek als basis neemt en je focust op het moment in plaats van op het doel, dan gaat het schot vanzelf. Hoe meer je wilt raken, hoe krampachtiger het wordt, en hoe minder het lukt. Daarom is leren schieten ook leren over jezelf, en dat geldt voor vrouwen net zo als voor mannen. Dus maak gebruik van de mogelijkheid voor een introductieles en maak kennis met een onbekende maar facinerende sport!